Tips og råd

Sømløs prosess med prosjektkoordinator

Skrevet av
Fredrik Austad
Publisert
February 12, 2025
En Omgi-hytte er resultatet av nøye planlegging, fagkompetente produsenter og lang erfaring. Når du bestiller en hytte fra Omgi, får du ikke bare en nøkkelferdig hytte – du får også vår ekspertise på infrastruktur og prosjektstyring.

Som en del av leveransen tilbyr vi en egen prosjektkoordinator som sikrer at alt fra prosjektering til transport og overlevering skjer sømløst. Denne tjenesten er inkludert i prisen ved bestilling av to eller flere hytter, men kan selvfølgelig legges til om du kjøper én.

Vår prosjektkoordinator involveres så snart tilbudet er akseptert, og kan nå starte med prosjektering av hvordan infrastrukturen er tiltenkt på ditt aktuelle prosjekt. Først da blir det mulig å hente nøyaktige priser på infrastruktur og transport.

Hva gjør prosjektkoordinatoren?

Prosjektkoordinatoren holder oversikt over alle involverte ledd, og sørger for at du får en trygg og ryddig prosess fra start til slutt. Dette inkluderer:

  • Oppfølging underveis – fremdriftsplaner og byggemøter til overtakelse og ettårsbefaring.
  • Prosjektering av infrastruktur – planlegging av vann, avløp, strøm og adkomst.
  • Koordinering av anbud og entreprenører – sikrer riktige priser og gode løsninger.
  • Byggesøknader og dokumentasjon – hjelper med nødvendige godkjenninger.

En prosjektkoordinator er ikke beslutningstaker, men holder oversikt over oppgaver slik at ingenting blir uteglemt. Vår representant sørger for at oppgavene blir fordelt til rette beslutningstakere eller de som skal gjennomføre dem, samt at kommunikasjonen flyter godt mellom aktørene.

Hva koster egentlig infrastruktur og transport?

Dette er kostnader man må påregne i tillegg til selve hyttekjøpet, og siden kostnadene avhenger av grunnforhold og avstander vil de kunne variere fra prosjekt til prosjekt.

For å illustrere, har vi satt opp et priseksempel:

En Omgi 4 skal fraktes fra produksjonsfabrikken i Våle og settes opp på Vestlandet. På tomten finnes det eksisterende tilkoblingsmuligheter til vann, avløp og strøm i nærheten.

Kostnader for infrastruktur og transport:

  • Fremlegging av infrastruktur til der hvor hytta skal stå: kr 80 000
  • Fundamentering, påler: kr 25 000
  • Transport og montering med kran: kr 40 000

Totalt: kr 145 000

Her vil prosjektkoordinatoren være din erfarne samarbeidspartner for å sikre en mest mulig kostnadseffektiv løsning – uten unødvendige inngrep i naturen.

Prosjektkoordinator er tilstede gjennom hele prosessen, og følger opp alt anleggsarbeid og infrastruktur som må på plass før hytta ankommer.

  1. Grøfter for vann- og avløpsledninger, strømkabel og eventuelt fiberkabel.
  2. Stikkledninger for vann og avløp, fra påkoblingspunkt til oppstikk under hytta.
  3. Avtale om tilkobling og sanitærabonnement med ledningseier (kommunal eller privat).
  4. Strømkabel fra trafo til oppstikk under hytta.
  5. Avtale om tilkobling og strømabonnement med netteier.
  6. Eventuell fiberkabel frem til oppstikk under hytta.
  7. Avtale om tilkobling og fiberabonnement med netteier.
  8. Pelefundamentering.
  9. Opparbeidelse av avkjørsel, parkeringsplass, snuplass og eventuelle utearealer, om det ikke allerede eksisterer
  10. Eventuelt anlegg for infiltrering av overvann.
  11. Tilbakeføring av terreng etter gravearbeider, inkludert tilsåing.

Abonner på våre saker

Abonner for å motta spennende historier og tips om siste nytt

Tusen takk. Du er registrert.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Ved å klikke på "Godkjenn" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringstiltakene våre. Se personvern for mer info.